با سیلی از خواب بیدار شوید
نوشته شده توسط : علی افشار

یک مخترع جوان موفق به اختراع یکی از عجیب‌ترین ساعت‌های جهان شده است زیرا زنگ هشدار این ساعت برای بیدار کردن صاحب آن به‌هیچ‌عنوان صوتی نیست بلکه با چَک خوردن از خواب بیدار می‌شوید!

یک طراح به نام سیمونه گیرتز (Simone Giertz) به‌تازگی این دستگاه عجیب را ابداع کرده است. این ساعت کوکی در حقیقت شامل یک دست پلاستیکی است که درست راس ساعت مقرر به صورت شما کوبیده می‌شود و حسی همانند کشیده خوردن را به شما القا می‌کند.

وقتی از سازنده این دستگاه عجیب درباره دلایل ساخت این ماشین پرسیده شد، او پاسخی جالب داشت، گیرتز دراین‌باره گفت: «من چندان در بیدار شدن در صبح موفق نیستم، گاهی از اوقات آرزو می‌کردم که کاش روز با چیزی به‌جز صبح شروع می‌شد، مثلا با نهار یا عصرانه! بااین‌وجود باید با حقیقت کنار بیاییم و یک‌روند روزانه ویژه را به صورت منظم و روتین درپیش بگیریم. من سیستم صبحانه خودم را کمک اختراع قبلی که یک سیستم روباتیک بود، اتوماتیک کردم و یک ماشین مسواک زن هم برای خودم اختراع نمودم. با این‌وجود بزرگ‌ترین مشکل من هنوز بیدار شدن است. بزرگ‌ترین چالش صبح گاهی من پیدا کردن انگیزه، تعهد و نظم لازم برای خروج از تخت است. دلیل اصلی که نمی‌توان تخت را رها کرد، آرامش و راحتی موجود در آن است بنابراین اگر کمی از آرامش محیط تخت را کاهش بدهیم چه می‌شود؟ از آنجایی‌که من یک مخترع و دانشمند خود محور هستم که می‌داند چگونه کارهای خود را انجام بدهد، پروژه‌ام را با تحقیقات ویژه‌ای آغاز و سعی کردم متوجه بشوم که چه چیزهایی عذاب‌آور محیط تخت هستند. نتایج من به‌این‌ترتیب بود:
– باقی‌مانده چیپس و غذاهایی که قبلا روی تخت خورده‌اید.
-آتش‌سوزی
-کشیده خوردن از یک دست پلاستیکی!
به‌این‌ترتیب من گزینه سوم را انتخاب کرده و بهترین کار را کشیده خوردن از یک دست پلاستیکی دانستم.»

البته شایان‌ذکر است که این پروژه در آزمایش‌های این مخترع جوان چندین بار با شکست مواجه شد ولی درمجموع عملکرد این ساعت به نحوی بود که او را به‌موقع از خواب بیدار کند.طراحی فروشگاه اینترنتی




:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: